lördag 11 april 2009

Påskafton


Solen skiner, jag är hos mina föräldrar och lånar deras hus när de är bortresta och livet bara leker just nu!

Dessutom är jag färdig med sjalen, hoppas mamma kommer att gilla den. De kommer hem i morgon...

Jag är inte så himla bra på att virka (även om jag tycker det är kul de gånger jag vågat mig på det) så jag gjorde en picot-avslutning på sjalen istället för den virkade kanten som är på mönstret. Jag tycker faktiskt det blev bättre med min lösning, sjalen blev lite mindre "mormor-aktig". Picot fick jag förresten lära mig när jag var på Grötö, det kommer jag nog att använda fler gånger. Blir nog väldigt snygg avmaskning när jag ska sticka min tröja från halsen och ner.
Nä, nu ska jag ut på altanen i solen igen! Nu är det tofflorna som ska få sig en omgång, jag kan inte riktigt med att börja på någon ny stickning innan de är färdiga.

1 kommentar:

  1. JÄTTEFIN sjal! Den påminner om sjalen jag gav min svärmor i julklapp... Jag stickade mönstret "Gail" i vit karisma :D

    SvaraRadera