tisdag 21 april 2009

Mönstermonster

Kursen i mönsterstickning, var det ja! Detta är vad jag åstadkom (jag fick färdigt den igår kväll). Från början skulle det bli en liten väska, men vad ska jag med en sådan liten väska till, liksom?
Efter en omstickning fick jag till en platt rund botten på väskan, men fortfarande, vad ska jag med en liten väska till?
Jag tog med den till jobbet för att fotografera, och kolla vad som hände!
Toppen! Att man ser mina nybörjarmisstag i övre kanten tänker jag inte bry mig om...


5 kommentarer:

  1. Hej!
    Om du mailar mig på signe39@hotmail.com så kan jag skicka en pdf med mönstret på sjalen. Jag har fått mönstret när jag var me dpå en workshop med Triinu andreasson som gjort mönstret. Jag tror det är ok att dela med sig av det till enskilda personer, men jag vill inte lägga ut det på bloggen.

    SvaraRadera
  2. Grattis till stickmarkörer, de kommer på posten:)

    SvaraRadera
  3. Hej! Roligt att du vill vara med i min tävling.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  4. Hej! Vad kul att du hittade till min blogg! Lysande ide´ med ett mönsterstickat pennställ tycker jag....och blomman var ju lite lik blommorna på min kofta!

    SvaraRadera