torsdag 4 februari 2010

UFO is my middle name

Jag är hemma sjuk och tycker lagom synd om mig själv. Har till och med varit för sjuk för att sticka, har inte kunnat koncentrera hjärnan ordentligt på så små saker som maskor eller bokstäver heller för den delen. Så några böcker har jag inte heller kunnat läsa. Jag har bara legat i soffan och tittat på filmer...

Men idag är det bättre, jag kanske till och med kan ta itu med mina UFO´s så småningom...? (host, harkel, tomten kommer nog snart också...)

Den här blågörna skapelsen ska bli en mössa till en liten 2-årig pojk, den borde verkligen bli klar snart. Kallt är det ju så det förslår, jag fattar inte varför den bara ligger?? Garn Gjestal Bris, stickor 5mm. Mönstret är "Frog Eye Kid´s hat".



Denna UFO ska bli en barnkjol. Mönstret är jätteroligt, färgerna är glada och flickiga (även om det inte riktigt är mina färger) så jag borde verkligen inte bara lägga den ifrån mig. Men så blir det ibland. Det är ju inte sommar än på ett tag... Mönster "Elenka" har jag stickat förut, det är en klänning egentligen.
Garnet är ett Järbo bomullsgarn jag köpt på Tradera.

Här är en färdig Elenka jag stickade i somras. (Bara för att visa att jag KAN sticka färdigt saker också...) Den är för stor till mottagaren, men denna sommaren hoppas jag att den kommer att sitta perfekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar