torsdag 12 mars 2009

Krokad sjal


Krokad sjal, originally uploaded by bedascorner.

Alla hjärtans dag firade jag med en kurs i krokning på Karma Garn i Torslanda. Jättekul, verkligen! Gudrun Gjellan som höll i kursen var verkligen duktig på att lära ut, hon lyckades ju med mig och det är inte det lättaste...

Resultatet blev denna sjal, den tog kanske 3-4 dagar att göra. Kanten blev inte så himla fin när jag var färdig (massor av nybörjarfel såklart) så jag virkade på en kant med Drops Kids Silk. Sjalen är krokad i 150 gr Rowan Tapestry. Sjalen är lite väl romantisk och ljuv för min smak, men jag har gjort den med min farmor i åtanke. Jag kanske ger den till henne så småningom... Hon älskar rosa!

Måste bara säga också, Rowan Tapestry!! Vilka färger det finns, vilken kvalitet! Jag gillar verkligen det garnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar